Walk in the ParQ is geopend in Uithuizermeeden!

Woensdag 17 juni was het zover: met 28 mensen, waaronder 13 bewoners van De Mieden, werd gezamenlijk de gloednieuwe beweegroute afgetrapt.  Onderweg werden de Walk in the ParQ-paaltjes gescand en gezamenlijk de beweegoefeningen op maat gedaan. Een mooie, actieve en gezellige start! 
Wat is Walk in the ParQ?
Een laagdrempelige beweegroute die inwoners uitnodigt om in beweging te komen, gewoon in de eigen omgeving. Twee lussen, één vanuit De Mieden, één vanuit Sportcentrum De Oude Fabriek, met onderweg paaltjes met QR-codes. Scan ze met de app en je krijgt oefeningen die passen bij jouw manier van bewegen: te voet, met rollator of in de rolstoel. 
De route is ontstaan vanuit de projectgroep Levensloopbestendig Uithuizermeeden, op initiatief van Sportcentrum De Oude Fabriek, Fysiotherapie Den Ommelanden en Noorderzorg, samen met Gemeente Het Hogeland. Beweging en ontmoeting dichtbij huis, daar draait het om! 
Woon je in Uithuizermeeden of omgeving? Trek de wandelschoenen aan, neem iemand mee en ontdek de route!
IMG 6980 VV